Muziek en creativiteit

De creatieve vakken nemen en belangrijke plaats op onze school in. Per week besteden wij hier gemiddeld 3 à 4 uur aan. Het zijn vakken als: tekenen, handvaardigheid, muziek en dramatische expressie.

Handvaardigheid / tekenen

Wat is er nou leuker dan lekker tekenen? Dat doen we dan ook graag en regelmatig. Niet alleen omdat jet leuk is, maar ook omdat het de kinderen leert dat je je ook anders uit kunt drukken dan alleen met woord en gebaar. En we zijn trots op het werk. Dus is er elke 6 á 8 weken op een school een ‘overzicht-tentoonstelling’. Daar worden al het door de kinderen gemaakte werk in de volle breedte en met heel veel trots tentoongesteld wordt in de grote zaal. Ouders en belangstellenden worden uitgenodigd om te komen kijken.

Drama

Elke groep verzorgd jaarlijks een podium, waarbij dans en muziek een centrale rol spelen.

Daarbij wordt veel van de creativiteit van de kinderen gevraagd. Een terugkerende voorstelling is de musical aan het einde van het schooljaar verzorgd door groep 8.

Koken

Elk jaar verzorgd groep 8 zijn eigen kerstdiner. De hele ochtend staan de kinderen onder begeleiding van ouders in de keuken te kokkerellen.

Muziek

Wekelijks staat muziek op het lesrooster. Daarnaast krijgen alle groepen 1x in de 3 weken les van onze vakdocent. Tijdens deze lessen staan naast zang, allerlei muziekinstrumenten centraal. Een jaarlijks terugkerende traditie is het zingen voor de ouders na het kerstdiner.